DRESSYRTRÄNING

Igår red jag och Sunny lektion för Malin Hansson i Vreta. När jag red fram gick han så sjukt bra, trampade på och arbetetade med ryggen. Men efter samlingen i början av träningen blev han lite spänd och tittig. Bättre än vad han brukar vara men inte lika bra som på framridningen.. Vi jobbade på lösgjordhet och det gick väll sådär, Sunny är lite spänd i vänstervarv. Nu blir det att jobba mkt skänkelvikningar mm för at mjuka upp den! Galoppen gick ganska bra, fick först rida själv i ena halvan av ridhuset som vanligt och sen fick jag komma ner och galoppera med dom andra. Samma sak där, han vill gå ställd åt höger hela tiden.
Malin tyckte iaf att det var våran bästa träning och att vi gör framsteg hela tiden, så det kanske inte var så dåligt iaf? Att vi gör framsteg märker jag också!
Nu ska jag träna mkt på mjukgörande och även på min sits i dressyr sadeln, rider ju bara med den på träningarna.. Nästa vecka är det dags igen, sista träningen innan jul!

Så här taggad var Sunny innan träningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0