LUCIA OCH KORT RIDPASS

Efter mitt lilla äventyr för att ta mig till skolan i morse började min dag med att kolla på Lucia showen som 2:orna har. Det var riktigt kul! Allt från bönder som springer runt med käpphästar, folk som tolkade efter russen och fylle-lucia till seriöst luciatåg, avbockade ryttare och min kompis som gick runt med en kalv och sjung "en taggtråd". Ja, en riktig blandning med allt mellan himmel och jord!
 esten av förmiddagen hade vi i avels och körstallet där vi mockade, fixade foder och smörde utrustning. Vissa fick även skura boxar :p

På eftermiddagen skulle vi ha haft skolkörning men eftersom att det är ett helvete att köra i denna kylan + att de flesta körhästar gått med på shown fick vi rida ist. Dressyrlektion med övergångar blev det för min grupp, men det lät inte så lockande så jag bytte till andra gruppen som hade markarbete ;) Jag fick rida en liten häst som var trettio meter lång och överdrivet seg. Men galoppen var härlig! Vi hade precis kommit igång med övningen när en av mina klasskompisar flög av och skadade sig så vi fick avsluta ridpasset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0