MINA NYÅRSLÖFTEN

I morgon blir det nytt år och då ska man ju komma på en massa smarta nyårslöften om vad man ska förbättre och göra under året. Jag tycker det är idiostiskt, man följer dom ju ändå aldrig, och har nog aldrig haft något.
Men nu har jag kommit på några som jag SKA följa! ;D

Smörja mera. Jag har blivit lite lat och smörjer mina lädersaker (som jag använder) ca var tredje månad. Inte helt bra om man säger så. Istället ska jag försöka smörja tränsen 2 ggr/veckan och sadlarna 1 gång i veckan. Noggrand minst en gång i månaden. Ska även vara snäll och fetta in sakerna jag itne använder med jämna mellanrum.
Sluta vara lat. Jag ska ta tummen ur röven och istället för att tänka att jag ska göra saker så ska jag göra dom. Tex. rycka manen på sunny när det behövs och inte vänte en månad till, skura boxen och städa i skåpen i stallet mm.
Få självdiciplin. Min självdicipli är på botten, jag tänker att jag ska göra saker men tvingar mig aldrig till att göra dem. Jag skjuter upp skolarbeten till absolut sista minuten, sover bort halva dagarna och gör aldrig det jag säger. Nu när jag ska börja läsa kurser på distans MÅSTE jag få ordning på det här!
Få mer tid till mina vänner. Ja, jag måste visa mina nära och kära hur mycket jag tycker om dom och umgås mer med dem! För att göra det ska jag lära mig planera och hålla planerna. Ännu en sak jag är kass på!
♥ Bli nyttig, smal och motionera mer. Ja, det där nyårslöftet som alla har. Men man gör det inte iaf. Jag ska iaf försöka att äta lite nyttigare, mindre godis och mer grönsaker. Sen ska jag försöka börja träna också, funderar på att börja simma eftersom att jag inte kan springa pga ridolyckor och benproblem. Måste boka tid hos sjukgymnasten också!
Har ni några nyårslöften? =)

Passande bild?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0