MINA TRE FAVORIT BILDER

Josephine gav mig i uppdrag att lägga upp mina tre favorit bilder och en motvering till varför jag valt just dom. Jag ska vara fotografen till bilderna och motivet spelar ingen roll. Lätt tänkte jag, men ånfgrade mig ganska fort. Vet ni hur svårt det är att leta upp tre bilder som har det där lilla extra?
Nu har jag iaf kommit på tre stycken och tänker skriva det här inlägget innan jag ångrar mig.


Först ut är en härlig sommarbild som jag fotade sommaren 2009. Den är tagen med en Canon Powershot digitalkamera och på ganska långt avstånd. Motivet är sjöbodarna i Prästhushamn på Hemsön, Norrland där jag tillbringar mina sommrar. Finns det något mer typiskt än röda sjöbodar för att representera sommaren? För att förstärka sjöbodarnas röda färg redigerade jag träden svartvita! :)


Tillskillnad från första bilden så är andra bilden en vinterbild. Och med hästmotiv istället för sjöbodar. Den här bilden tog jag den 12 December 2010 med min Nikon D3000 systemkamera och med ombjektivet Sigma 70-300. Motivet är min kompis Sofia och hennes foderponny Fredrikbergs Mork. Jag tycker att man får en härlig känsla av bilden med snön som flyger, en häst i galopp och solljus snett bakifrån. Tyvärr är jag för lat för att redigera bilden så den är helt orörd!




Jag hade supersvårt att välja en tredje bild, men här kommer den iaf! Bilden är tagen med samma kamera som första bilden, en Canon Powershot digitalkamera. Den är tagen på Island sommaren 2009 och faktiskt tillochmed på deras nationaldag. Jag tycker det är fint att skärpan ligger på blommorna medans det är flaggan som stjäl uppmärksamheten. Färgerna ger en riktigt sommrig känsla och sen är ett stort + att Islands flagga är så fin! :)



Vad tycker du om bilderna?
Vilken bild är din favorit?


Kommentarer
Postat av: sofia

min favorit bild är den i mitten, undra varför! :D<3

2010-12-29 @ 10:56:31
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/
Postat av: Emelie Jansson

är täcket från hööks va? :D

2010-12-29 @ 19:52:11
URL: http://fjordyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0