NY SKOLA

Som jag skrev igår är det här min sista vecka i skolans lokaler, någonsin. Jag ska absolut inte sluta på underbara Vretagymnasiet, utan efter jullovet flyttar hela skolan in på Järngården!
Just nu är skolan ganska utspridd. Skollokaler i Berg, stall och ladugård på Järngården, lägenheter i Ljungsbro, Berg centrum, Berg skolområde och Järngården. Nu har dom byggt nya maskinhallar, nytt stall, ny paddock och en ny skola ute på stall och ladugårsområdet. Två nya stora boenden är också byggda så det kommer bara vara boenden ute på Järngården och i Ljungsbro, men så småningom ska allt flyttas till Järngården.
Jag tycker det ska bli skönt med nya skolan eftersom det blir närmare till stallet och vi slipper åka buss emellan, men nackdelar finns det också. Det går sämre med bussar, vi får inte ha ridkläder i skolan (deprissionsvarning) och alla linjer har sin egna del i skolan. Tycker det sistnämnda är lite tråkigt faktiskt.
I lördags var det invigning i nya skolan samtidigt somd et var öppethus för dom i årskurs 9. Jag var inte där och kollade in skolan, men det var Corren. Tog lite kort på tidningen..
Det röda är skog och transports enhet, det blåa är hästenheten och det gröna är matsalen.
Lite mycket färg kanske?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0