PROMENAD

Idag tog jag, mamma, pappa och syster en promenad med Sunny längst kanalen. Sunny är inte så bra på att gå på promenad och vill gärna vända, speciellt när han vilat några dagar och borde få gå hem och äta mat. När min syster fick lite problem med honom skulle jag hjälpa till och tog tag i grimman. Då lyfte frambenen på honom från marken typ 30 cm och jag smällde till honom på bogen. Eftersom att jag står ivägen vänder han sig om och puttar till mig med baken så jag vrids runt och sen får en spark i ryggen. Jag stupade frammåt och gled ca 5 m på magen, ni vet som pingvinerna i madagaskar filmen gör?
Sunny slet sig och sprang iväg mot stallet.

Jag brukar såklart inte slå honom, men att hota med att resa sig/ resa sig mot en är helt enkelt inte acceptabelt, och det måste hästarna förstå. Dom får visa att dom är missnöjda med saker men inte genom att stegra mot människor. Alla hästar coh framförallt hästmänniskor måste förstå att det inte är okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0