SVAR PÅ FRÅGA

Eftersom våran frågestund inte verkade vara så jätte populär och vi bara fick in en fråga så tänkte vi i alla fall svara på den nu!

Vad är era favorit märken på utrustning och vad brukar ni tänka när ni går en bana på hopptävling? :) 

Josephine: Som jag skrev i mitt inlägg igår så är mina två favorit märken Kingsland och Schockemöhle men jag tycker även att Lamicell brukar ha fina saker till ett lagom pris. När jag går banan på hopptävling brukar jag oftast gå själv för att verkligen kunna koncentrera mig på hur jag senare ska rida. Ibland kan jag tycka att det är bra att gå banan tillsammans med någon annan så man kan diskutera vilka vägar som är bäst, hur man ska rida osv. Jag brukar såklart tänka på vilken väg jag ska rida och så brukar jag försöka gå precis den vägen också. Brukar även tänka på t.ex vart jag ska rida lite mer frammåt eller kanske ta tillbaka lite!

Sarah: På hästutrustning är mina favoritmärken Schockemöhle och John Whitaker, på ryttarutrustning står Kingsland och Mountain Horse i toppen! Jag tävlar ju inte så mycket, men när jag gör det måste jag gå banan många gånger, både själv och med andra, och nöta banskissen. Jag brukar tänka på hur snäva svängarna är, hindrets färger och hindrets position, om det kommer fort efter väggen, är inramat med andra hinder eller hoppas från utgången. Så att jag vet när jag ska gasa, bromsa, hålla om hästen och vilka svängar som kommer bli  de största utmaningarna pga svagheter hos mig och hästen. Tex om hästen är lite stel på att svänga åt vänster. Jag är tyvärr väldigt hopprädd och blir VÄLDIGT nervös på tävling så jag glömmer ändå alltid bort allt jag tänkt på när jag väl är inne på banan :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0