DAGENS RIDPASS - OPUS

Som jag skrev imorse så red jag ett litet uppmjukande dressyrpass på Opus idag. Tyvärr kunde jag inte riktigt rida på som vanligt idag för att typ halva paddocken var översvämmad av vatten, men men :( Började med att jobba honom ordentligt i skritten med volter, skänkelvikningar osv så att han skulle mjukas upp ordentligt. Jobbade honom sedan på ungefär samma sätt i traven och i galoppen jobbade jag mest på spåret och på volter. Opus var lite stel och seg men jobbade ändå på bra efter lite arbete. I slutet var han jättefin i traven, speciellt i höger varv, och jag kunde även trava av honom i en låg form vilket ibland kan vara svårt så jag är nöjd med passet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0