DAGENS RIDPASS - OPUS

Hade tänkt att vi skulle ta ett riktigt ordentligt dressyrpass idag och verkligen jobba igenom ordentligt. Hur bra tror ni det gick? Inte speciellt bra eftersom snön i paddocken gick över knäna på Opus och då tycker jag inte det är någon större anledning till att traggla runt på ridbanan. I paddocken är Opus ofta lite små lat och när det är så mycket snö blir det ännu värre så red bara några varv och sedan red jag ut en sväng istället på plogade vägar där jag försökte jobba honom lite istället. Han var lite spänd och tittig i början men i slutet blev han fin och travade i lång och låg form, duktig ponny!

Får se hur det blir imorgon, skulle egentligen behöva åka till ridhuset och rida igenom honom men vet inte om min privata chafför(mamma) har tid och lust till det. Åker vi inte iväg kanske det blir lite kondis träning eller liknande, vi får se helt enkelt!


Charmigt Opus ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0