DAGENS RIDPASS -SUNNY

Tänkte rida ut, men har inga broddar och sunny kan knappt gå till hagen, han har verkligen noll koll på sina ben. Det fick iaf bli ett pass i ridhuset.
Ibörjan gick det säms, inget stämde och allt var bara kaos. I galoppen lät jag honom springa runt som en dåre tills han var trött och ville sakta av, då började jag driva och rida på ordentligt, resultatet blev att han gick lungt och sökte sig neråt! I vänstergaloppen var han trött redan från början, men jag drev och han gick lungt, fint och sökte sig neråt. Han bröt av en gång och sen fattade han höger ist så då fick han gå i den galoppen tills han insåg att det var jobbigare och gjorde ett galoppombyte. Han börjar söka sig till form i galoppen nu! Efter galoppen gick han super bra, avslappnad och trött, haha :P
Jag har inte velat galoppera om det går dåligt, men nu börjar det gå så bra att jag borde galopera tidigare i ridpasset äv vad jag gör. Får han springa av sig lite brukar han bli nöjd och sammarbetsvillig (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0