DAGENS RIDPASS -SUNNY

Igår när jag kom hem från stallet orkade jag inte blogga, så gårdagens ridpass kommer nu istället. Eller ridpass och ridpass var det ju inte...

Tömkörde för första gången! Jag satte tömmarna i ringar långt ner för att hjälpa honom till en låg form som jag strävar efter. Krävde inte sy mycket utan skrittade runt några varv i paddocken, som var stenfrusen! Varierade med att gå rakt bakom, snett bakom och stå i mitten på en volt. Snett bakom var helt klart lättast. Travade även något varv på volten bara för att öva på övergången för rösten. Annars krävde jag itne så mycket av honom eftersom att det var första gången.

I början undrade han ltie varför jag gick så långt borta men sen tyckte han nog att han var lite cool som kunde gå själv. Haha :P Det gick iaf jättebra och jag tror att detta kommer funka för oss som varierad träning! Jag måste lära mig att ha ett jämt stöd i tömmarna hela tiden och inte börja glappa som jag gör i ridningen. Jag ska försöka tömköra en gång i veckan och när vi har blivit bättre kommer jag lägga in bommar att trava över mm. Ska bli spännande att se hur det går! :)
                  


Kommentarer
Postat av: elin

Ridtravare?..

2010-11-19 @ 21:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0