FÖR GLAD FÖR ATT SKRIVA

Jag vill så gärna berätta om dagens dressyr träning, men jag vet inte var jag ska börja. Tusen ord vill ner i inlägget, nu nu NU! Jag är så glad att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Min häst är helt enkelt U N D E R B A R !

I början var han springig och galopperade när vi skulle trava, steppade när vi skulle skritta och var överallt hela tiden. Trav - Skritt - Trav övergångarna jag skulle jobba på blev skritt - pass tre varv - trav.Men sen släppte allt, helt plötsligt gick han superbra! Avspänd, lyssnade och galopperade i form.  Han jobbade på så bra att han blev en liten ångmaskin när det var skrittpaus. Efteråt fortsatte han lika fint i galoppen, om inte ännu finare. Avslutade med en trav som var helt AMAZING!

"Det syns hur mycket han älskar dig. Han försöker verkligen få allt att bli rätt!"
Kommentar av min tränare. Gissa vem som inte såg något för att hon blev så tårögd...

TACK till värdens bästa tränare, Malin Hansson. Hon är verkligen toppen! Alltid posetiv och glad, ger mycket berömm och komemr med bra tips. och viktigast, hon tror på mig och Sunny. Inte en av dom tränarna som tycker att vi är ett hopplöst fall. Hon är grym!

Det vi ska jobba vidare på är att stärka upp bakdelen så han orkar gå i form i galoppen mer samlat och längre. Vi ska träna övergångar, upphöjda bommar och galoppera i snö. Det stärker supermycket, men sliter också. Man får alltså inte göra det för mkt. Tagga inför en vinter med hårdträning!

Nu ska jag fortsätta sväva på mina rosa moln, min häst är BÄST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0