HOPPNING

Hoppning stog på dagens schema i skolan, 5,5an för att vara exakt. Jag har bett om att få rida lite segare hästar ist för dom piggaste som jag gillar att rida. Jag har ryggproblem som kommer från min felaktiga sits på pigga hästar och som hela tiden blir sämre. Måste därför rida lite segare och gärna lite starka hästar där man måste sitta och bromsa med magen och på så sätt bygga upp mag och ryggmuskler. Snäll som min ridlärare är gav han mig en lite segare häst, och inte bara lite segare. Den saknade framåtbjudning och lyssnade inte alls på mina skänklar. Jag brydde mig inte om hur det såg ut utan ville bara att hästen skulle gå frammåt, men gick den frammåt? nej. Max ett varv under hela ridpasset gav den sig och gick frammåt avspänd och arbetsvillig. Men det var allt.  Sista gången vi hoppade fick jag igång farten lite! Det var helt klart inte en häst för mig. Men det är bra att rida olika hästtyper och jag fick iaf inte ont i ryggen! Alla hästar behöver inte vara jättepigga, men dom ska iaf ha fråmåtbjudning och gå frammåt av sig själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0