OMTYCKT?

Andra dagen på praktiken idag och att jag trivs galet mycket! Idag var ltie mer "på riktigt" eftersom det blev väldigt slappt igår pga ovädret. När jag kom vid 7 fyllde jag foderatmater och mockade färdigt en halv box sen var det fika. Fika är det enda man gör i travstall, men det funkar för mig...
Efter fikat körde R&M 7 hästar medans jag tog in och ut, bytte täcken, fodrade, duschade, borstade och selade dom. Det går väldigt fort när man hjälps åt och jag tycker det är roligt att vara hästskötare. R&M tyckter det är skönt att det går så smidigt och fort med allt när jag är där och gör "allt i mellan" och sa att jag alltdi borde vara där. Än så länge är de nöjda med mig iaf (;
Efter lunch kördes 3 unghästar och sen blev det fika, fodring och en massa slötid.

Åkte till stallet en snabbis och mockade, fixade foder, tog in hästarna ochfodrade. Sunny fick alltså vila idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0