ÖNSKEINLÄGG - JOSEPHINE OCH OPUS

Man skulle väl kunna säga att det var en slump att jag blev fodervärd på Opus. Det hela började med att jag kollade efter en medryttarhäst och hittade en annons om ett varmblod som behövde medryttare och längst ner i annonsen stod det att det även fanns en ponny som så småningom skulle behöva medryttare, detta var då Opus. Jag åkte och kollade på varmblodet och såg ju då även Opus som just den dagen hade smitit ur hagen och stog och åt äpplen i trädgården som är mittemot sommarhagen. Det bestämdes att jag skulle vara medryttare på varmblodet fram tills jag skulle få ta över Opus på foder då hans tidigare fodervärd fyllt 18 år så den 2 december 2007 så blev Opus min foderhäst. En av dem bästa dagarna i mitt liv och jag kommer ihåg hur glad och stolt jag var över att få vara fodervärd, dessutom på världens finaste ponny! Jag kan väl inte påstå att den första tiden gick sådär super bra och vi drabbades även av endel tråkigheter. Opus testade mig ganska mycket och ett tag ville han tex. inte fatta galopp. Under våren fick han även hosta vilket sedan visade sig vara dammalergi och dessutom fick han balltramp. Vi gjorde våran tävlingsdebut på CR i Hjulsbro hösten 2008, vi var 0:a i båda klassrna. Våran lokala debut var i januari 2009 där vi vägrade ut oss i båda klasserna. På tävlingsfronten har det gått lite si och så hela tiden, vissa gånger har det gått bra och vissa gånger har det gått skit dåligt! Vi har varit 0 i båda faserna i LC en gång, då kom vi sjua och jag var sjukt glad och stolt eftersom vi kämpat för den 0:an så himla länge och dessutom blev placerade. Även om våra tävlings resultat inte är något att skryta om så har jag utvecklats enormt i min ridning tack vare denna fantastiska ponny och vi har även  byggt upp ett otroligt starkt band och förtroende till varandra.

 
I was born to love you
With every single beat of my heart
Yes, I was born to take care of you
Every single day of my life 
 ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0