SJUKT KALLT UTE

Usch vad det är kallt ute idag! När jag var ute i stallet för ett tag sedan var det -16 grader(!!!), vore det januari kanske det hade varit okej men nu är det faktiskt bara november. Man kan ju undra hur kallt det kommer att vara senare i vinter, om det fortsätter såhär kommer det väl vara typ -40 grader...

Hade egentligen tänkt rida på Opus idag men det blev tyvärr inte riktigt så. När jag hade tagit av Opus sitt täcke och borstat för att sadla började han frysa så att han stog och skakade. Tyckte så synd om honom så jag kände att jag inte kunde dra ut honom i kylan även om han kanske hade blivit lite varmare av att röra på sig. Satte istället på honom täcket igen + ett täcke till, gav honom betfor med lite ljummet vatten i och hösilage. När jag åkte ifrån stallet såg han rätt nöjd ut och hade slutat skaka som tur var! Får hoppas att det är lite varmare imorgon så jag kan rida då iallafall och på torsdag är det hoppträning men vet ännu inte om jag ska på iväg på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0