DAGENS RIDPASS - OPUS

Klippte som sagt Opus i eftermiddags innan vi skulle iväg och träna hoppning. Det tog dock ganska mycket längre tid än vad jag hade tänkt för Opus tyckte det var lite läskigt så jag hann inte riktigt klippa klart, får göra det imorgon! Han har lite kvar under magen, mellan frambenen, vid huvudet och "baksidan" av bakbenen och sen ska han fin klippas också så han inte har några tussar kvar någonstans för det tycker inte jag är speciellt snyggt ;)

Hoppträningen gick iallafall bra & jag är nöjd med både Opus och min insats! I dag red vi "dressyr" ganska länge i början så Opus blev ordentligt uppmjukad vilket var bra eftersom han har varit ganska stel det senaste. Tyckte han gick fint för det mesta och lyssnade bra på mig. Efter att vi hade hoppat fram några språng hoppade vi en kombination med 5 hinder och 1 galoppsprång mellan varje, först var alla hinder lika höga och sen höjdes varannat hinder upp en liten bit. Opus skuttade glatt över men blev nog lite trött i sina små ben för sen när vi skulle hoppa bana i slutet gick det inte riktigt lika bra. Han stannade några gånger, ganska onödiga stopp men tror det berodde på att han var ganska trött. Vi måste träna upp konditionen rätt mycket, både på mig och Opus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0