DAGENS RIDPASS -SUNNY

Red lite dressyr i ridhuset nu på kvällen, var ju tvungen att testa nya schabraket.. (a)
När jag skrittade fram på långa tyglar tränade jag mycket på halter och svänga för vikten, gick superbra förutom att han tyckte en högersväng var väldigt likt travkomandot en gång :p Sen var han ganska pigg men gick och tog stöd på bettet från början - något han ALDRIG gör, han har huvet där i en böj och jag får helt enkelt korta tyglarna till jag får kontakt. Men idag gick han och sög på det hela tiden!
Tränade skritt-trav övergångar och på 1 gång av kanske 25-30 blev det pass och inte trav på en gång, duktig häst! Avslutade med att trava av i en lång och låg form, där han fortfarande hade stöd på bettet!
Jag hade problem med att sitta ner i traven under hela passet, blev bättre i slutet men ändå mycket värre än vanligt. Annars är jag supernöjd över passet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0