DAGENS RIDPASS -SUNNY

Hoppning stog på schemat idag, men igår bestämmde jag mig för att rida dressyr lektion för Malin Hansson ist! Min och Sunnys första dressyr träning med andra ord. Gick kalasbra! :D
I början var han ganska spänd och stressad för allt i ridhuset. Han har bara varit där inne i ca 3 min innan och så är han inte van vid att ridas med andra hästar. Först red vi lite serpentiner och sen volter med minskning/ökning på volten, alltså att volten ska bli mindre och sen större genom att rida ut hästen med skänkeln. Det gick helt OK.
Sen galopperade vi och jag fick halva ridhuset för mig själv medans dom andra fick resten, haha :p Speglarna var super läskiga i bortre ändan! Men fick galopp i båda varven och någorlunda okej. Efter galoppen gick han superbra i traven! :D
Sen red vi i trav på 10 meters volt i ena hörnet, skänkelvikning längst långsidan, 10 meters volt i hörnet och minst två avsaktningar till skritt lite innanför spåret på andra sidan och sen tio meters volt igen. Fast jag red rakt fram istället för skänkelvikning eftersom att han blir uppstressad i skänkelvikningar och traven var så fin :p
Han gick iaf superduper fint och jag red helt okej. Fick mycket possetiv respons från Malin på att han var arbetsvillig, söt och fin när han var avslappnad. Hon tycke även att jag gjorde rätt hela tiden med att vara mjuk och ha tålamod när han blev stressad. Malin tjatade mycket på min sits, vilket behövs!
Är väldigt nöjd över lektionen och nästa onsdag klockan 6 är det dags igen! :D


Såhär såg vi ut, fast jag satt mycket snyggare och han gick bättre! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0