EQUITERAPUT

Har inte hunnit uppdatera något här än idag för jag åkte till stallet ganska tidigt för att fixa Opus för att sedan åka iväg med honom till ett ställe där han skulle bli kollad av en Equiteraput. Hon satte akupunktur på honom, behandlade honom lite med laser, böjde m.m. Opus verkade tycka det var helt okej och blev jätte trött när hon var klar, hihi :) Equteraputen sa att han såg jättefin ut och att han inte hade några större problem utan bara sånt som de flesta hästar brukar ha. Han var lite spänd i bogen och hans bäcken tror jag det var, var på lite olika höjd men det berodde antagligen på att han hade gjort något som liten. Eftersom hon hade mjukat upp musklerna med akupunkturen och lasern rekomenderade hon att Opus skulle ståinne resten av dagen för att det är större skaderisk när musklerna är mjuka om han tex skulle halka eller sträcka sig på något vis. Hon tyckte att jag kunde gå ut och gå med honom en gång nu på eftermiddagen bara så jag ska ut och göra det snart! Imorgon och på tisdag ska jag mest bara skritta och på onsdag kan jag börja rida som vanligt igen. Känns super bra att allt var bra med honom, skönt att höra att hästen mår bra ♥


Jag & Opus på tävling i maj 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0