SARAH LISTAR!





Jag stör mig på folk som lämnar kvar balsnörena på höbalarna när dom öppnat. Det är faktiskt inte så jobbigt att dra bort och slänga dom! Jag är dessutom livrädd att hästarna ska få i sig dom, det är ju inte dirket sväljbart...



Alla boxar i röda delen där Sunny står är 10 cm högre upp än golvet. Jätte störande! hamnar det några halmstrån utanför kan man inte sopa in dom, utan måste sopa hela stallet (Sunnys box är nästan längst bort).



På tredje plats på min lista kommer grepar med halm på. Det är så otroligt fult när folk hänger upp grepar fulla med halm på. Det ser slarvigt och stökigt ut! Varför inte bara ta bort det?




Något som tynger min vardag är när man pressar och pressar för att få med allt skit i en skottkärra tills man ger upp och tömmer den, sen är det ändå bara ett greptag kvar i boxen och man måste ändå traska bort och tömma skottkärran IGEN! Då känns inte livet rättvist.




Det jag stör mig alldra mest på är folk som inte hänger upp grimmorna efter sig utan knäpper bort kedjan på ena sidan och låter grimman ligga på golvet vid uppbindningen -fortfarande med en kedja i. Då måste nästa person ta upp grimman, knäppa loss och hänga upp den på kroken. Varför kan inte personen som använt grimman göra det själv? Är det så jobbigt?


Kommentarer
Postat av: Jennie

du glömde ''bajs som fastnar i grepen'' :o

2010-10-29 @ 22:15:14
URL: http://www.mirochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0