SKOLRIDNING

Som alla torsdagar spenderade jag förmiddan i skolans stall, för min del var det stalltjäns och dressyr lektion. Fick rida ett sto som jag ridit en gång innan, då sprang hon över min lärare och slängde av mig.. :P
Men idag gick det bra! Hon var inte så jätte stressad och lyssnade ganska bra, jobbade dock inte på riktigt så bra som jag önskat. Vi red ett ganska kort pass och till min lättnad, ingen galopp! Först fick vi rida lite runt runt på fyrkanten och sen jobba med huvudövningen som bilden visar för att sedan trava av några varv.


Våra lektioner är på så sätt ganska tråkiga, vi gör iprincip inte så mkt. Men alla hästar är välutbildade och det ger alltid någonting att rida dom :)

Idag red min medryttare Annica på Sunny, så förutom skolan har jag stallfri dag. Skönt det med ibland! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0