KORT PRESENTATION

Eftersom vi nu har skaffat oss en ny blogg tillsammans och ni läsare kanske inte har så stor koll på vilka vi är tänkte vi skriva varsin kort presentation om oss själva och våra hästar. Har ni några frågor? Lämna en kommentar :)


Sarah H Bergman

Sarah heter jag och kommer tidigare från Bergmutt.blogg.se. Jag är en 16 årig Linköpingsbo som går första året på Vreta gymnasiet, där läser jag natur med hästinriktning. Efter skolan lägger jag mycket tid på min underbara varmblods valack Super Sunflower. Han är född 1999 och vi köpte honom i december 2008, tidigare har han tränat och tävlat i både sulky-trav och monté. Jag har ridit honom sen mars 2010 och nästa år ska vi försöka komma ut på tävlingsbanorna i hoppning, dressyr och distans!
Sunny, som han kallas är en pigg och frammåt häst som gör vad som helst för att få springa, han blir lätt stressad men när han slappnar av är han riktigt fin! Nu jobbar vi mycket på att behålla lugnet hela tiden, vi tränar även mycket för att stärka upp galoppen.
Här i bloggen kommer ni att få följa våran utveckling i motgång och framgång, med jakten på samspel och glädje!
Jag kommer även att blogga mycket om utrustning, ridövningar och allmän fakta om hästen, mycket hämtat från dom läxor och uppsatser jag har i skolan. Hoppas det ska vara läsvärt! :)




Josephine Eklund

Jag heter Josephine och har tidigare haft egen blogg under perioder men har alltid tröttnat efter någon vecka pga att jag inte har haft tid och ork till att uppdatera. Nu tänkte jag göra ett nytt försök genom att driva en blogg tillsammans med Sarah för att inte behöva känna lika stor press på att hela tiden uppdatera eftersom vi är två stycken! Jag är precis som Sarah också 16 år och bor i Linköping, jag går dock inte på någon hästinriktad gymnasielinje utan läser sam-sam. På min fritid tycker jag om att umgås med vänner och shoppa men jag gillar även att fotografera och såklart att vara i stallet hos min foderponny Fredriksbergs Opus. Opus är en New Forest(D-ponny) valack född 1995, vi tävlar lite i hoppning men tränar såklart även dressyr, rider ut och har även testat på terräng några gånger.
Här kommer ni kunna följa våran vardag med träning och tävling men även utrustnings tips, endel ridövningar, foto och mycket annat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0