DAGENS RIDPASS

Idag tog jag och Bananen en tur i skogen. På kanalbanken tränade jag mycket övergångar varierat mellan skritt-halt, trav-halt, halt-skritt, halt-trav, skritt-trav, trav-skritt. Och det fungerade superbra. Sen när jag lämnade kanalbanken och red genom samhället var allt läskigt. Uppe i skogen var det bara galen korsgalopp till höger och vänster. På grusvägen ner mot skolan gick galoppen mycket bättre!

Tänkte ta ett varv i galopp på skolans travslinga men de höll på att ta in hästar från hagarna som är i mitten och jag ville itne störa så jag vände och tänkte ta grusvägen hem. Där hade han cp ryck igen och hoppade åt lite alla håll. Som grädde på moset var det en enorm översvämning på vägen så jag fick vända och skritta tillbaka till skolan, runt bilvägen och sen ta cykelvägen hem.


Hade jag varit på bättre humör hade jag lagt upp bilden, ljugt om att Sunny och jag badade i "pölen" och sedan sagt att han var en sjöhäst. Men jag är på ganska dåligt humör då jag måste plugga. Men ja, ni fick skämtet iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0