DAGENS RIDTUR

På kvällen bestämde jag mig för att ta en liten kvällstur på Sunny, barbacka. Skulle bara skritta eftersom att han blev behandlad igår. Det var super mysigt att rida längst kanlen när solen var på väg ner och det var varmt (!!). Sunny var lugn och snäll men kollade lite på joggarna på andra sidan kanalen efter ett tag. Sen mötte vi två stora svarta (supersöta) hundar och deras ägare. Sunny, som inte alls är rädd för hundar, började tveka och försökte vända sig, när jag manade på frammåt slängde han sig istället åt andra hållet och jag fick smaka på gruset.

Det dåliga med en smal häst är att man inte har någonting att hålla balansen på. Glider man lite åt sidan är det kört, medans med en rund häst kan man sitta helt på snedden och ändå komma upp igen.

Det gick iaf ganska bra med avramlingen, slog i ryggen och tappade andan till en början. Men nu känns det bara lite konstigt i lungorna typ. Kändes ändå bra att jag ramlade av och inte satt kvar när han galopperade hem. Jag är ju ganska feg i ridningen och väldigt rädd för att ramla av och skada mig, men ist för att han stack med mig ramlade jag av utan att skada sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0