DAGENS STALLBESÖK

Idag blev det en ganska lång stund i stallet. Först mockade och fixade vi allt till Sunny, sen fikade vi och sedan kliade vi på honom i hagen. Myyyyysigt tycker Sunny! Sen borstade vi och fixade iordning honom för lite tömkörning i paddocken, som gick superbra! Vi båda två börjar förstå vad det går ut på ;) Han var avslappnad och lugn, arbetsvillig och sökte sig neråt. Gick lite väl lågt i början men sen gick det bättre.

Travade till och med idag, har blivit katastrof så fort jag har försökt innan, men idag sprang jag bakom och då lugnade han sig efter en stund! Men ush vilken dåkig kondition jag har! Dog efter bara några voltvarv, men positivt sätt fick jag inte ont någonstans (!!). Vi använde knappt inspänningen, gick bra iaf (:

När vi var tillbaka i stallet igen hjälpte vi till lite med att lasta Annicas nya häst. Jag hatar lastningar. Tycker att det är för vanligt att massor hemskt händer då. Den här hästen gick in, men kastade sig ut såfort man försökte stänga baklämmen. Två timmar senare rullade iaf bilden iväg, men hästen i släpet!

Det togs ca 160 bilder idag, vissa finare än andra. Ska äta lite och sedan roa mig med att redigera dem, här är iaf ett smakprov.


Kommentarer
Postat av: sofia

vad fin han är i pälsen! :D Mork vill oxå vara sommarljus! (a) haha <3

2011-04-17 @ 23:07:08
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0