GÅRDAGENS RIDPASS

Igår hoppade jag lite på studs på Sunny i paddocken för att stärka upp honom. Fram ridnignen gick helt AMAZING! Han var superlugn, lyssnade och travade fint på där jag la honom. Måste även säga att jag red bra, vågade rida på honom lite mer och gav honom en ärlig chans. Ibland tappade han balansen i bogpartiet och små vikningar kom men inte mer än det. 
När jag la till galoppskänkeln förstördes allt. Han blev pigg, över taggad, tappde balansen och hade benen åt alla håll. När jag började hoppa var han lite överallt, kastade sig över hindren och hoppade runt lite. En gång när jag försökte komma i galopp blev han så över taggad att han ställde sig rakt upp i flera sekunder och jag trodde verklgen att vi skulle slå över. Sånt är ltie läskigt fakiskt...
Det gick bättre på slutet trots att han blev lite piggelin. Men jag är väldigt nöjd över framridningen och resten av ridpasset gick helt OK. :D


Jag måste erkänna att det är svårt att hänga med ibland..

Kommentarer
Postat av: ylva

sv: hoppas det, joo jag vet, speciellt jag ^^

2011-04-03 @ 21:56:06
URL: http://ylvaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0