GULLAN

På stalljouren idag i skolan var vi bara fyra som ville rida och bara två som ville rida i ridhuset. Måste säga att det är så otroligt mycket bättre att bara vara två än 9 som vi ibland är i vanliga fall. Jag fick rida en häst som heter Gullan, eller hon heter egentligen något annat men iaf.

Vi fick börja med att rida fram självständigt i ca 15 minuter. Jag tränade då på att rida serpentiner för att få henne mjuk i sidorna, följsam och träna båda sidorna lika mycket. På långsiderna red jag ökad trav så att hon skulle gå fram ordentligt. När läraren kom igen red vi runt på en volt i trav och galopp. Sen arbetade vi med att flytta bakdelen för innerskänkeln på öppna delen av volten och galoppera några steg på den slutna delen. Det gick faktiskt väldigt bra!

Gullar var mjuk och fin att rida, men lat. Gjorde inte mer än hon behövde och la sig gärna i en djup form. Men med lite frammåtdrivning gick det bra. Jag är inte så van vid att behöva driva utan mer att konstant bromsa, men jag måste träna på båda ;) Gullan var iaf bra då hon var väldigt mjuk i handen och inte så tung och stark som många av skolans hästar är!

 
Härlig bild på Lina från när vi väntade på bussen! (:

Kommentarer
Postat av: lina

bilden blev ju fin! :D jag vill ha alla bilderna någon dag om jag får :D

2011-04-10 @ 02:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0