TÖMKÖRNING

Idag tömkörde jag Bananen (Sunny) en liten stund. Gick upp till paddocken, gick runt några varv och gick ner igen. Orkade inte vara i stallet så länge och Sunny ville ha mat. Men han skötte sig fin, han börjar förstå vad det går ut på och börjar tillochmed bli lite samarbetsvillig! Dock tycker ag fortfarande att det är så svårt att inte ha skänklar... Men det är bra träning för oss nu när han inte får ridas.

Nästa gång (på fredag) ska jag ta med ett dressyrspö för att försöka få bakbenen att arbeta. Han är ju lite spörädd, speciellt för dressyrspön, så vi får se om det går. Ska försöka jobba lite över bommar eftersom att han måste lyfta på benen och trampet kommer lättare då. Skulle vilja tömköra runt över stock och sten i skogen men vi har ingen skog nära stallet, och jag är lite lat... Ska även ta och köpa en snodd för att hjälpa honom lite, nu kör jag utan inspänningar.

Förresten gick han lite konstigt med höger fram idag. Hatar det här. Men equiteraputen kommer ut någon dag och behandlar igen. Ang skadan så är det hur han har svarat på behandligen, det är bra att han svarar men inte bra hur han svarar. Jag hoppas att vi kan fixa till det här, för då kommer han antagligen ha de fysiska förutsättningarna till att göra rätt, som han inte haft innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0