BANHOPPNINGS TRÄNING

Igårkväll när jag skulle skriva detta inlägget kände min dator för att krångla till det och bytte ut vissa bokstäver på tangenbordet mot siffror och sympoler. Skrev jag O blev det 6 och skrev jag Ä blev det * om ni fattar. Jag var väldigt bloggsugen ochhade många idéer men det var inte så lätt att skriva ett blogginlägg då, men nu har den skärpt sig så gör ett nytt försök!

Banhoppningsträningen igår på Heda var inte direkt planerad. Egentligen skulle jag bara dit och titta på några men Johanna som var där lite tidigare än mig blev så sugen på att vara med så hon efteranmälde sig. Så Lina ringde och tyckte att jag skulle hänga på och ca en timme senare satt jag på hästryggen. Kan ju även tillägga att Sunny vilat i 4 dagar innan, haha.

Det jag nog är mest nöjd över under dagen var att Sunny åkte i samma transport som Success. Eftersom att vi hade så brottom ville vi inte rida bort utan gav det ett försök, och det gick! Innan har Sunny alltid lagt sig ner i transporten när han åkt med någon annan häst. Men nu stod han upp hela tiden! Det är ju inte direkt långt till Heda men det är riktigt bra träning för dem att åka transport.

Till själva hoppningen då. Jag valde efter lite om och men att hoppa 90 cm, första gången vi hoppar bana så högt. Framridningen gick lite sådär då han var spänd och jag stressad och nervös. Han gick inte direkt avsappnat och fint men han lyssnade bra. Hoppade fram på ett litet sockerbitshinder två gånger och sedan på ett 70 cm räcke, det tvekade han lite på första gången men hoppade. Andra gången stannade han och på tredje försöket stannade han igen, men det gjorde itne jag och landade på marken. Hoppade det lilla en gång och sedan räcket en gång till innan vi gick in på banan.

Vi fick lite stopp, lite pet och så la jag lite volter inne på banan. Men vi kom över alla hinder på ett nogorlunda samspelt sätt. Det bra med banhoppnings träningar är att man har all tid i värden på sig och kan lägga lite volter när det behövs. Jag vill hellre lägga två volter än att hoppa i noll kontroll. Johanna skrev på detta på sin blogg: "Sunny gjorde också en jättefin runda på 90 cm, dock i lite högre tempo. Det ska tilläggas att det var debut för Sarah & Sunny på 90 cm också =)" och det med högre tempo kan väll stämma ganska bra. Sunnys ben går som trummpinnar när det gäller hoppning ;)


En bild jag tog från facebook som en kompis tog på oss. Bilderna som Lina tog kommer någon annan dag när jag fått dem :) Måste tacka Johanna och Lina för all hjälp också!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det ser ju sjukt bra ut Sarah! Ser du hur bra det ser ut!? Ni var jätteduktiga!!

2011-08-29 @ 21:43:41
URL: http://successkeys.blogg.se/
Postat av: Louise-hästblogg

Va roligt! :) Film? ser ju bra ut på bilden :)

2011-08-30 @ 18:23:11
URL: http://atlantico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0