BUSPASS

Det blev ganska många timmar i stallet idag då en häst i stallet skadat ögat och vi fick ringa efter veterinären. Ville inte störa och ta in Sunny för att börja pyssla om honom då, så han fick vänta två timmar. Hästen som skadade sig är även den enda hästen som fortfarande går ute på nätterna med Sunny, men nu fick de två också stå inne inatt.

Dagens ridpass blev iaf ett kort pass på banan med hackamoret. Jag tycker att det är både roligt och bra att variera lite och då jag abra har två bett han går bra på är bettlöst ett till alternativ. Detta var tredje gången jag rider Sunny på hack och första gången vi travade lite mer än bara någon volt och första gången vi galopperade. Han går superbra på hacket, det går lätt att stanna, rygga och svänga i skritt. Svänga i trav och galopp går inte riktigt lika bra och speciellt galoppen, men det går knappt i vanliga fall heller då han inte har någon balans. Det jag tycker är svårt är att ställa honom på volten. Har lite problem med det även med bett och det blir inte lättare med hacket. Men det är bara att träna vidare och vänja sig. Eller hur? :) Sen har man en helt annan känsla i handen när man inte har bett tycker jag.

Hindrena som jag byggde upp förra veckan stod kvar på ridbanan så jag galopperade över dem några gånger. Inte direkt något märkvärdigt då dem låg på 30 cm. Sen kortade jag lädrena några hål och bad Lina att höja det till 60 cm och även det gick super. Hoppade även några gånger på 80 cm och det var inget märkvärdigt det heller. Det gick över förväntan att hoppa i dressyrsadel och med hackamoret, även galoppera gick kanonbra!

Lina filmade lite och tog kort med min telefon, så de får ni se senare!
Här är en gammal bild som Lina har tagit.


Kommentarer
Postat av: lina

Där ser han stor ut! Nu ser han ut som en liten ponny :D

2011-08-21 @ 23:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0