DAGENS RIDPASS - SUNNY

Idag tog jag och Sunny en lite längre uteritt längst kanalen, upp i skogen och genom skolan tillbaka. Längst kanalen gick han superbra! Red mycket skritt och trav övergångar där jag tränade på att samla upp honom genom att trampa ner hälarna och räta på mig, gick toppen! Tog även en liten galopp som gick bra :)

Sedan skrittade jag en stund innan jag kom upp på en liten väg i skogen där jag hade tänkt rida lite kortare galopper varvat med skritt. Sunny tyckte det var en dålig ide och drog istället på i en jäkla galopp genom hela skogen. Tog ett bra tag innan jag fick stopp på honom! Hatar när han gör så, vägen är ganska slingrig och det brukar vara gott om joggare och hundar där, men som tur var mötte vi inga idag. Skrittade sedan en stund och tog en till galopp när jag kom ut på en grusväg, ibörjan drog han då också men då blev jag förbannad och i slutet gick han ganska fint.

När jag ridit förbi skolan skulle jag gå på gräsvägen hem och fick då trängas där med massa bönder, traktorer, konteinrar och andra maskiner. Inte roligt alls tyckte Sunny, jag fick gå ut på stubben (som dom precis klippt) så kom vi förbi efter lite övertalning från min sida och en massa klappar.



Imorgon ska jag rida dressyr och Lina har erbjudit sig att fota, så äntligen lite nya bilder! Tur man har en snäll vän :D 

Kommentarer
Postat av: lina

visst är jag snäll va? :D Hihihi

2011-08-15 @ 20:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0