DAGENS RIDPASS

Blev en liten tur längst kanalen idag vilket gick lite sådär. Först skrittade jag fram ganska länge och med hjälp av sitsen försökte jag få honom att gå igenom hela kroppen och bli ordentligt varm. Han jobbade på bra med bakbenen och hade ett bra tryck i varje steg. Sedan travade jag lite och tog en kort galopp i ett tempo där han inte behöver anstränga sig så mycket varesig på att gå fort eller på att samla sig. Eftersom att hans naturliga tempo är ganska högt så gick det ganska snabbt, ville inte att han skulle behöva anstränga sig för mycket bara för att få en lugn och kort galopp. Han var faktiskt ganska lugn och fin med tanke på att han vilat ganska länge. Det var baar ibland han blev spänd och gick och tittade på saker.

Men sedan när jag vände hemmåt så vände det också i skallen på honom och han vart mer eller mindre "galen". Han taktade mest i skritten och när jag fattade galopp från skritt drog han iväg i 110. När jag tog tag i honom och sa åt honom så blev han sur och började hoppa fram med bogen i överdrivna rörelser. Han tog ju i bak iaf, haha. Sedan avr det broöppning vid stallet så skrittade först en stund längst kanalen innan jag gick upp i paddocken. Tänkte att jag skulle ta en galopp i varje varv så att han skulle vara lite lugnare, men det blir inte alltid som man tänkt sig ;) Han fortsatte även där inne att hoppa upp och ner, springa i 110 och vara stark i munnen med benen åt alla håll. Kändes som i gamla dar! Jag tror ( och hoppas! ) att det blir bättre när han får arbeta av sig lite överenergi så blir han lagom pigg igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0