GÅRDAGEN

Hann inte uppdatera någonting igår då jag hade fullt upp från morgon till kväll. Men jag hade iaf en super rolig dag!

På förmiddagen åkte jag till stallet och red ut en sväng på Sunny. Började emd att skritta ganska länge på en grusväg då det var broöppning så när jag kom över kanalen kunde jag börja trava och galoppera på en gång. Han gick superbra i traven och lyssnade fint, jag fick träna på att rama in honom ordentligt och vara bestämd då han gärna saktar av när vi möter båtar, dem är ju så läskigt tycker Sunny ;) Tog även en ganska lång galopp bortåt som var lugn och fin.

Jag hade tänkt att rida en kortare runda i ett ganska högt tempo för att komma tillbaka innan båtarna jag mötte kom till slussen vid stallet, det tar lång tid innan de åkt igenom och så är det segt att stå och vänta. Men det hade ramlat ner en stor gren över vägen så jag fick vända helt om, något jag brukar undvika då han blir så pigg och stressad då. Försökte få galopp på tillbaka vägen från trav med det gick verkligen inte, för det första så travade han knappt utan mer passade/hoppade fram. När han gör det kan han inte fatta galopp utan börjar springa i travar-trav innan han går över till galopp. Och så fattningen blir, så blir galoppen = springig och snabb. Sen fatatde jag iaf från skritt istället och då hoppar han typ in i galoppen men får en kortare galopp där jag kan hålla honom och har kontroll.

På eftermiddagen var jag i skolan och sålde fika på fölmönstringen. Lite segt men ganska roligt med bra sällskap. Kvällen spenderades på stan med mina fina vänner Josephine och Sofia! :)



Idag ska jag mest ligga i sängen och se på film, måste vila upp mig efter första skolveckan + att mina kusiner åkte idag så att det har blivit tyst och lugnt igen. Sen ska jag även till stallet och rida Sunny senare. Funderar på att rida dressyr med Linas hackamore, men framtiden får utvisa om det blir så. Att plugga lite vore bra, men chansen att jag gör det är inte så stor :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0