HOPPNING

Framridningen idag gick ganska bra. I traven fick jag till honom bra på några småvolter och i galoppen jobbade han på bra, pigg och glad. Dock var han genomsvett efter bara framridningen. Vet inte varför då jag inte red så hårt, han taggar bara mest upp sig själv.

Jag hade ställt fram två hinder på ett sätt som jag ridit många gånger på Sunny. Ett sockerbits hinder på en av volterna och en oxer på ena långsidan. I början använde jag det lilla hindret för att få galopp och nu ahr jag det mest för framhoppning och svchekning emellanåt. Oxern kan man välja att rida med lång ansats, med kortare eller komma ur en sväng från det lilla.


Jag hoppade några gånger på det lilla vilket gick sådär då han blir så taggad att han inte kan galoppera utan springer med benen åt alla håll och lyssnar inte på mig. Mot oxern skärper han sig som tur är och vi fick endel bra språng. Vissa språng hoppar han dock väldigt konstigt på och blir lång över hindret + att det känns som om han släpper ner benen mitt i hindret, svårt att förklara.

Jag red inte så länge men i slutet av passet hade Sunny förvandlats från en röd brun häst till en svart och vit skäck. Trots att han var blöt och skummig över hela kroppen hade han nog gärna sprungit många fler varv. Lite hinder hade han nog också velat ta. Trots att han blir blöt från topp till tå så blir han aldrig trött och vill sluta springa, knäppis!


Ett oredigerat smakprov från idag. Nu ska jag redigera bilderna från idag och igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0