MARKARBETE

Jag måste erkänna att jag har ganska svårt för när folk inte håller med mig eller använder sig utav enligt mig "fel ord". Ett exempel på detta är ordet markarbete. Jag stör mig fruktansvärt mycket på när hoppryttare använder sig utav ordet markarbete när de rider dressyr. Vill de inte erkänna att de faktiskt också rider dressyr ibland?

Enligt mig är markarbete när man använder sig utav bommar på amrken eller upphöjda under ett ridpass. Som dressyr fast med bommar och cavaletti. Det är inte hinder så det är inte hoppning, utan dressyr där man tar hjälp av bommar för att se vart man har hästen, vänja den vid bommar eller bara som variation. Vissa anser att allt under en meter är markarbete, men det håller jag inte riktigt med om. Bommar på marken, cavaletti och kanske låga studs räknar jag som markarbete. Inte när man bara rider dressyr.

Vad är ordet markarbete för er?



Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Markarbete är inte rent dressyrarbete för mig, så jag har full förståelse för hoppryttarna som säger så. Anser inte att det dom rider markarbete som är dressyr ;P

2011-08-05 @ 17:51:08
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Erika

Håller med dig.

Tycker markarbete är när man använder sig av bommar på marken.

Samt uppböjd bom, ev något skutt.

Men sen höjs de mer, så tycker jag de över går till att bli hoppning.



Men de där är så olika från person till person. :P

2011-08-07 @ 18:08:17
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0