RIDPASS -SUNNY

Igår hann jag med en liten ridtur på Sunny iaf och det gick superbra! Han var riktigt rolig att rida och precis så jag gillar att ha honom. Lagom pigg och frammåt, bra tramp i galoppen och lysnar tillbaka bara jag rätar på mig och trampar ner hälarna. Jag red först längst kanalen och sedan skrittade jag en sväng i samhället innan jag kom ut på kanalbanken lite närmare stallet och red hem. Längst kanalen så hoppar han och är rädd för allt tex bryggor, joggare, stenar, kanalen och buskar medans han i samhället inte blinkar för något utan bara traskar på. Haha, knashäst! Han var iaf helt underbar att rida och det blev ett härligt ridpass :D

Idag hade jag inte ork till att rida när jag kom hem från Boxholm. Var ju där både igår kväll som blev ganska sent och sedan tidigt i morse + hela dagen idag. Det tar på krafterna att vara på tävling hela dagen, speciellt när man inte fått många timmars sömn. Nu är jag så trött att jag lider av en äcklig huvudvärk :( Har tänkt att bota den med hjälp av lite filmtittande och sedan lite mycket sömn.

Imorgon tänkter jag nog rida lite markarbete med någon klurig övning av upphöjda bommar. Vet bara inte hur än, men vill att Sunny ska behöva använda hjärnan och lyssna på mig! Eller så tar jag en tur upp till skogen, har nog inte ridit där sedan det var snö ute!

Det vi ska jobba mest på nu är galoppen med allt vad det innebär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0