STALLDAG I SKOLAN

Som varje mådag hade vi idag stalldag i skolan. Inte min favortidag på veckan då det brukar vara ganska tråkgit och segt, men idag var det helt OK. Värre blir det på vintern med minusgrader :P

På förmiddagen hade vi först lite stalltjänst där vi skulle ta in alla ridhästar då de går ute på nätterna, så vi slapp mocka, hihi. Sen tog vi in stona med föl och borstade lite på dem. Efter det hade vi en kort genomgång på longering innan vi fick "longera varandra". Alltså springa runt i cirklar och leka häst. Barnsligt men galet rolgit för oseriösa människor som mig. Jag gick tillochmed omkull en gång och blev en halt häst! Vi avslutade förmiddagen med att borsta hästar, de minutrarna la jag ner på att borsta och mysa med min favorithäst Cleo.

På eftermiddagen var det dags för vårat första dressyrpass för våran nya lärare. Jag blev superglad för att C skulle gå med då jag saknat henne massor. Red henne ganska ofta förra hösten men sedan flyttade hon till KY-stallet ett tag. tråkgit då hon är helt underbar och en perfekt häst enligt mig! Men tyvärr fick en annan i min klass henne och jag fick rida ett annat sto som heter Bisquite.

Jag har ridit B två gånger tidigare och även flygit av henne en gång. Hon brukar se spöken lite överallt men idag var hon lugn och fin hela tiden. Hon har väldigt lång och låg hals om man jämför med Sunny så det kändes lite konstigt. Men det gick faktiskt ganska bra idag! Jag fick träna och klura på hur jag skulle på henne att gå frammåt när jag drev och inte bara uppåt. Hennes galopp var helskumm om man jämför med Sunny, och alla adra hästar jag någonsin ridit!



Bara för att ha bild på när jag rider någon annan än Sunny. Lilla U <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0