14 TIMMAR

Blev ingen mer uppdatering i går för jag var så sjukt trött att jag somnade vid 10, vaknade nyss och har alltså sovit i 14 timmar. Det är sjukt även för att vara jag... Men riktigt skönt är det! Har varit så trött och off hela veckan så hoppas jag blir mitt pigga och glada jag igen till nästa vecka. Det suger att vara småsur och trött hela tiden!

I fredags åkte jag och Sofia till hennes ponny Mork på förmiddagen. Vi lasttränade, mockade och red. Jag fick rida några varv och det gick väll ganska bra. Iklädd i jeans, mjukisar och termobyxor känner man inte riktigt vad hästen gör :P Han var fin iaf men lite för seg för mig.

På eftermiddagen åkte vi till Sunny där jag red dressyr. Han gick faktiskt superbra! Red någon skänkelvikning, som han gör superbra nu. Red lite galopp där han i öger varv ibland fick till en rund och fin form medans vänster galoppen än sålänge bara är påbörjan till form. Vågade även rida in på en volt innanför stolparna i galoppen - Första gången! I traven försökte jag tänka på min sits och på att rida fram honom lite, gick ganska bra :)

I går (lördag) fick jag rida ett dressyrpass för Elli på hennes gigantiska häst Phillini. Sjukt stor och lång samtidigt som han vilar så mycket på stegen att det knappt går frammåt, inte direkt vad jag är van vid. Men tror att det gick ganska bra iaf. Jag hade "lite" problem med att sitta ner och korta ihop honom. När han gick normaltkändes det som om han gick på långa tyglar för att halsen är så lång, haha :P Tränade lite övergångar skritt-galopp med 5 steg i varje gångart. Förstår inte hur han kunda förstå mina små galopphjälper.. Han var iaf riktigt mjuk och fin :)


Sofia och Fredriksbergs Mork

Nu ska jag gå ner och äta, sen ska jag nog åka till stallet. Hoppas på att mamma och jag kan åka och köpa skor innan också. Sunny ska få komma ut, hoppas att det går att rida längst kanalen.. Sen ska jag vara duktig och smörja massa saker. Ska försöka att komma ihåg att ta med kaeran så jag kan knäppa lite bilder. Blir nog endel flumm med Annica och Lina också (y) En hel eftermiddag i stallet luktar det som, men det är ju aldrig fel? (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0