DAGENS RIDPASS - SUNNY

Idag red jag lite dressyr på Sunny-Banan i ridhuset. Bananen skötte sig väldigt bra och var inte alls lik sig själv. Han hade frammåtbjudning men drog inte, var lugn och gjorde det jag bad honom om. Jag fick en bra sits trots att jag inte kunde sitta ner pga att jag inte orkade ta på mig stövlarna. Galopperade bara lite i höger varv och det gick inte speciellt bra, blev lite byten här och avr, korsgalopp, trav med bakbenen och inte alls så rund och fin som han är ibland. När jag skulle trava av blev han dock sitt lite stressiga, yra och pigga Sunny.

Man får väll ta vara på dessa dagar då man kan rida ordentligt utan att hästen hoppar i taket av överkänslighet. Men idag kändes det konstigt. han kändes liten och fet, stel och stum men samtidigt mjuk och lyssnade bra. Underlig känsla helt enkelt ;)

Förresten så vet jag att ni älskar min uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0