DÖD TJEJ

Nu ljög jag, men det är inte långt kvar tills jag stupar av träninsvärk och trötthet.

På idrotten var jag faktiskt med hela tiden, har aldrig hänt förut? hehe, ont i knät och tummen efter. Sen gick jag till stallet och kastade ner massa hö + bärde in allt helt själv. Efter det tog jag in alla hästar. Då var jag redan nära på att stupa av trötthet.

Ist för att lägga mig ner och sova så gick jag, Annica och Lina till ICA och köpte onyttigheter, sen blev det en lång och mysig fikastund i stallet! :)

Blev ändrade planer och ist för att rida ut på Sunny fick han vila och jag red lektion för Gith på hennes ponny Prinsen. Vi var 4 stycken på lektionen i vårat lilla ridhus, men det gick bra och alla var duktigta! En stor blandning med mig på isis/fjordkorsningen Prinsen, Annica på gamla araben Candy, Lina på stirriga halvblodet Magrife och Anna på sin ridtravare Emmet. Anledningen till att jag red lille Prinsen ist för Sunny är för att Sunny aldrig skulle kunna gå med så många hästar på den lilla ytan och att Prinsen måste ridas ordentligt, Gith ramlade ju in i sargen förra onsdagen och fick en spricka i skulderbladet. Lagom mysigt!

Det gick mycket bättre idag än förra veckan då jag red barbacka. Idag hade jag både sporrar och spö så han lyssnade lite bättre, men jag vågar inte riktigt säga åt honom. Jag är "för snäll" och ber hästen om vad den ska göra ist för att säga åt den som man måste göra på honom. Gick iaf mycket bättre i slitet och då fick jag en bra fart på honom även i samlingen!

I början plågade Gith oss med lite balansövningar, sen lite dressyr och avslutningsvis hoppade vi klockan. Ush avd jag fick kämpa runt honom i galoppen på den övningen, ponnyn gör inget gratis. Men när man väl får igång honom och rider ordentligt går han superbra! Jag tycker att han är riktigt rolig och lärorik att rida :)

Nästa gång ska jag rida ett stenhårt dressyrpass på honom. Längtar jag?  ja!


Jag älskar korsningen han är. Islandshäst och fjordning, två nertryckta raser med masor av fördomar mot. Men denna ponny är så sjukt fin, precis vad jag gillar! (vet att jag tjatar om sånt..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0