DRÖMHÄSTEN

Jag har väldigt svårt att bestämma mig för bara en typ av häst jag vill ha. Så här får ni mina tre drömmhästar!

1. En valack på ca 170-175 cm. Den ska vara kolsvart med fyra höga strumpor och en jämn bläs. Ganska kraftig och lite äldre, ca 15 år. Han ska vara välriden och utbildad högt i dressyr. Sammarbetsvillig och en häst som alltid vill göra rätt. Stora gångarter med fint steg och en riktig läromästare i dressyr!

2. En lite mindre häst på ca 150-160, sto eller valack på ca 8 år. Den ska vara en ganska ljus gråskimmel och ganska smäcker i modellen. En känslig och pigg häst som gillar att springa och taggar till vid hoppning och uteritt. får gärna bocka lite och så, men samtidigt ska man kunna sätta sig ner och när man rider ordentligt ska den gå i stadig och fin dressyr. En häst man ser när man rider rätt på. Ubildad ca LA dressyr och 120 hoppning.

3. En ponny eller liten häst på max 155 och ca 10 år.. Ett fjordingsto i smäcker sportmodell! Ska vara pigg och ha frammåtbjudning samtidigt som hon ska vara känslig och mjuk. Hon ska vara riktigt duktig på att hoppa och även i dressyren. En ponny/häst som visar folk hur fel dom har om denna underbara rasen! (:

Vill ni skänka mig en häst är jag väldigt öppen för förslag! ;)


Jag och underbara Mimmi i december 2008 (?) En häst som passar in på nummer 2. Förutom att hon är stickelhårig och c-ponny. Buhu, saknar henne! <3

Kommentarer
Postat av: Erika

Skulle inte heller tacka nej till en till häst. ;D

Fast har inte plats för de just nu, så de är lite trist. ;P

2011-02-01 @ 17:26:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0