LONGERING

Imorse såg jag på Ponnyakuten där en fick hjälp med longering. Blev jättesugen på att longera när jag såg programmet så i eftermiddags blev det longering för Opus. Det var riktigt länge sen vi försökte oss på att longera då vi inte är så bra på det (Opus vill mest stå och trycka vid mig) men för att bli bättre måste man ju träna på det. Opus var faktiskt riktigt duktig idag jämfört med hur det var sist så jag är faktiskt jättenöjd med honom! Han kunde skritta på volt i båda varven och trava i höger varv, galopp vågade jag inte prova pga underlaget. Vi tränade även lite på att han skulle gå efter mig, stanna och kunna backa m.m vilket också gick bra, duktig ponny!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0