LUVA PÅ TRÖJAN

På tävlingsplatser, ridskolor, hästgymnasium mm är det (oftast) totalt förbjudet att rida runt med luvtröjor. För säkerhetens skull, man kan fastna med den och strypas. Ändå är ridsporten full av dessa tröjor, varför? Jo, det är sönt, snyggt och utländskt. Det är bara i Sverige (säkert nått mer land också iof) som har dessa "tönt" regler.

För hur stor är chansen att man fastnar i något och stryps?
De som känner mig kanske vet att jag har en förmåga att testa saker, dumma och förutsedda saker. Så jag har självklart ridit med tröjor som har luva. Resultatet: I ridhus, ridbanor och på fält är det ofarligt. Men att ge sig ut i skogen med låga träd och ducka för grenar samtidigt som hästen hoppar upp och ner av iver att få springa är inte helt ofarligt. Att hänga i ett träd med nacken och känna hur man får mindre och mindre tillgång på luft samtidigt som hästen vägrar att stå stilla är inte kul. Den dagen trodde jag att jag skulle dö.

Idag rider jag inte med luva, av en anledning; Det är oskönt att ha det under min vreta-jacka. Det blir för mycket i nacken och det blir helt enkelt inte snyggt. Men sen den dagen i höstas har jag flera gånger ridit med luvor och jag är 100% säker att jag kommer göra det många gånger till. Jag är helt enkelt inte så bra på det där med säkerheten ;)


Kommentarer
Postat av: Sofia

hahaha, att du inte är bra på säkerhet är något hela V10A vet! :D<3<3<3

2011-02-27 @ 18:31:52
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/
Postat av: Andrea

2011-02-28 @ 11:39:22
URL: http://tteamstenhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0