NÄR MOTIVATIONEN INTE ÄR PÅ TOPP

Det viktigaste jag tycker är att ridningen ska vara rolig! Det ska vara roligt att åka till stallet och träna, inte bara något man måste göra. Men vissa dagar saknas motivationen och man tycker inte att det är roligt. Allt känns bara fel och det är "slöseri med tid". Vad gör man föra att få upp motivationen och tycka att det är roligt?

En sak jag brukar göra är att släppa kraven, rida ut och bara ha roligt! Man behöver inte alltid rida i en perfekt form, hästarna ska ibland få komma ut och sträcka på benen. Enligt mig är ingenting är roligare än att dra en räcer galopp över ett fält eller på en raksträcka. Vissa tycker att det är roligare att bara sitta och skritta runt barbacka på långa tyglar i skogen. Gör något som både du och hästen tycker är kul! Våga dig ut från ridhusets fyra väggar och paddockens nötta spår!

Ett annat tips som jag har är att jämföra bilder och filmer. Att ta en gammal bild och jämföra mer en lite nyare gör att man ser framsteg och blir taggad till att fortsätta. Jag har inte haft någon häst som gått bra i början, men med lite arbete ser man stor skillnad. Det är den skillnaden jag lever för, utvecklingen och framgången. Och även fast bilderna inte visar så stor skillnad, kan man minnas känslan. Den känslan ger mig motivation, massor av motivation till att ge mig ut till stallet och träna!



Hur gör ni när motivationen inte är på topp?
Skriv era tips så laddar jag upp ett inlägg med dem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0