RIDNING X2

På idrotten gick jag och Sofia en promenad istället för att vara med. Duktiga som vi är gick vi till ICA och köpte godis, hehe. Sen väntade jag med Sofia på hennes buss innan jag traskade till stallet och mockade två boxar, fixade höpåsar åt 3 hästar och tog in alla hästar. Sen red jag ut på Sunny tillsammans med Lina på Magrife. Vi tänkte rida upp i skogen med längst kanalen gick det bara att skritta så i skogen hade det vart samma sak, om inte värre. I stället red vi till bron i Ljungsbro, red över den och sen red vi på andra sidan kanalen tillbaka. På ena sidan är det ridväg och på andra gång och cykelväg, där bör man undvika att rida men det var knappt några där. Eftersom att det har varit plogat och saltat där så var underlaget superbra, vi galopperade nästan hela vägen tillbaka :P

Efter det red jag dressyr för Gith. Hade tänkt rida Prinsen men Lina (en annan lina) var lite sugen på att vara med och eftersom att hon är/var medryttare på honom var jag snäll och tog Emmet, Annas varmblod. Han kändes mycket grövre och stabilare än Sunny, och absolut inte lika frammåt. Han har dock inte kommit så långt i utveklingen förutom att han kan alla gångarter och har början till form även i galoppen. Skänkelvikning vet jag inte om han gjort innan för han fattade inte så mycket, men med massa berömm redan vid tanken på att gå sidvärts så fick han in viljan och känslan för några steg på slutet.

Han var riktigt rolig att rida samtidigt som det inte hände så mycket. Jag visste vad jag skulle göra i de flesta situtionerna och kunde få honom att arbeta bra i alla gångarter, trots att jag aldrig suttit på han innan. MEn samtidigt fanns det hela tiden något som tog emot, alltså behövde jag alltid rida och vi hade alltid något at jobba på. Jag älskar sånna hästar som man värkligen kan sätta sig ner och rida fram på, funkar inte riktigt med Sunny.

Ememt var tagagd innan ridpasset!! Plus i kanten för vita lindor och schabrak va?

Bilden ville inte vrida sig så ni får vrida på data skärmen, eller bara på huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0