STALLDAG

Måndag = Stalldag i skolan.
Låter roligt, men när det är kallt är det ett hevete! Idag var dock ganska okej, trots att tempraturen låg på ca -15.

På förmiddagen skullevi ha travkörning, men att sitta bakom en häst i kylan och känna hur händerna donar bort är inte det roligaste. Istället höll vi oss varma med att springa bakom hästar i ridhuset, vi tömkörde! Jag som verkligen är dålig på tömkörning och bara trasslar in mig i linorna fick välja sist. Den enda stora hästen fick jag, alla andra hade russ medans jag ahde ett varmblod. Men vad gör det när det är värdens bästa Mr Chill det handlar om? :o

Gick iaf ganska bra, för att vara jag. trasslade bara till linorna en gång och höll faktiskt ganska bra ordning på hästen! ;) Chillen var duktig och jobbade på bra, speciellt i traven.

På eftermiddagen hade vi uteritt eller ja, vi red på slingan. Jag fick rida en häst som heter Golden, första gången jag red honom. Det gick verkligen dåligt. I skritten kunde jag inte rida på korta tyglar för då slängde han bara med huvet så fort jag fick minsta lilla kontakt med munnen, när vi stog i 2-punktssits fick jag luta mig som en galning åt sidan för att inte få en smäll i varje steg. I traven och galoppen ryckte han istället ner huvet så jag var påväg av ett antal gånger. Hade skapligt ont i huvet efter ridpasset då han nockade mig rätt i pannan en gång :(

Så ser en vanlig stalldag ut på Vreta. Såklart ingår även mockning, in och utsläpp samt lite foderfix. Vanligt stallarbete med andra ord ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0