SUNNY 25 FEBRARI

Idag var tanken att bananen (Sunny) skulle vila, men efter lite prat med Lina och lite trick träning med katterna så bestämmde jag mig för att göra det samma med bananen. Jag tog ner honom till ridhuset i grimma och långrep och sprang sedan runt lite med honom, hoppade över lite hinder som stog framme mm. Sen började vi träna hov, buga och bergsgeten. Hov började han fatta ad jag menade och med lite hjälp från Lina började han förstå bakåttänket i bugan. Bergsgeten kan han redan.

Sen hoppade vi lite till, sprang runt och proppade i han massor av godis. Jag hoppade även upp coh red lite i grimman. Han är superduktig på det, fast det går bättre med repgrimman som jag inte hittade. Sunny tyckte dock att man skulle trava över hindret ist för skritta, vilket jag inte hade samma åskit om. Att sitta på skumpiga Sunny utan både sadel, träns och hjälm i trav känns inte som det säkraste lixom ;) Men han var så söt och gullig iaf.

Nästa vecka ska jag rida ltie mer seriöst i repgrimman med sadel. För att kunna trava och galoppera också. Roligt att variera :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0