TÄVLINGSKAVAJ

Eftersom att jag har planer på att tävla dressyr detta året måste jag köpa en kavaj. Jag och Sunny ligger inte på tävlingsnivå nu, men andra hästar gör. Nyfikna? ;)

I hoppning tycker jag att det, iaf på lokal och regional nivå, är snyggast med v-ringad tröja i någon matchande färg. Men i dressyr måste man ju (tyvärr) ha kavaj.

En pikur kavaj ahde inte suttit fel då deras passform är så otroligt snygg. Men ja, jag har inte riktigt dom pengarna och hade jag det skulle jag nog köpt andra saker än en kavaj. Kingslands blåa med röd krage är ju riktigt snygg, men priset är för högt för min budget. Jacson har som tur är en i min prisklass och de snygga färgerna som Sunnys tävlingsutrustning kommer ha. Passformen är väll inte lika bra, men tror inte man hittar någon med "wow" passform i min prisklass.

Jacson - ca 600 kr och Kingsland - ca 2,500 :-

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jacsons kavaj har typ sämst passform, som alla lågpriskavajer .. Du ser ju hur illa min sitter, men var smart och köp en vuxenstorlek om du köper Jacson, de är lite mer figuraktiga. ^^

2011-02-06 @ 22:46:51
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/
Postat av: Klara

Jag tycker att Jacsonkavajen är jätteskön, men så snygg vet jag inte om den är haha! Om du går in på min blogg och klickar på kategorin tävlingar så kan du se hur den sitter på, fast under väst då :) Skulle dock inte råda dig att ha den som dressyrkavaj, för den är väldigt kort i modellen tyvärr.. Men vill du ändå ha kavajen tycker jag att du ska köpa den på ebenfelt, där kostar den bara 350 :) Jag köpte min där, och det var smidigt!

http://www.ebenfelt.se/kavajer.html



Annars har Pfiff en billig kavaj (ungefär 500 tror jag) som är längre, den har jag till dressyren. Vet inte var den finns riktigt, men du får googla om du är nyfiken ;D

2011-02-07 @ 08:13:05
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0