TRAVKÖRNING

Stalldag idag i skolan, för mind el travkörning på förmiddagen. Vi han med att köra alla hästar och var då ute i två vändor. Jag körde först min favorit bland varmbloden, Mr Chill. Han är precis som namnet, chill. Travar på och är frammåt, men inte alls lika stark och jobbig som dom andra (har bara kört en annan storhäst, och tänker inte köra den igen). Vi lunkade bara runt lite med storhästarna.

Sen var det byte av hästar lite snabbt och smidigt, då var det dags för ponnyerna! Har bara kört ett russ, Shotgun, och körde han idag igen. Anledningen till att jag inte vill prova någon ny är för att jag vet att jhan är seg och itne så stark i handen vilket jag inte klarar av då jag får kramper i armarna. Han var iaf snäll, seg och söt, ja Shotgun helt enkelt ;) Då vi var 6 elever och hade 3 ponnyer stog läraren på marken och vi kunde göra lite vad vi ville (y) Stefan sa iaf att vi skulle träna på omkörningar när vi kom till raksträckan. Att köra om var faktiskt inte det lättaste på Shotgun eftersom att han var så seg. Att Frimmit drog på som en galning gjorde det itne lättare att gasa förbi. Dock var det riktigt roligt att köra ponnyerna idag! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0